دیدارمقامات آلمان وانگلیس نتیجه ای برای حل بحران یورو به همراه نداشت
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، كامرون و 'ینس اشتولتن برگ' نخست وزیر نروژ به طور مشترك روز پنجشنبه با سفر به آلمان با صدر اعظم این كشور دیدار و درخصوص مسائل اقتصادی و بطور مشخص بحران مالی یورو، گفت وگو كردند.

بر اساس گزارش رسانه های آلمان، بحث های مفصل مقامات سه كشور اروپایی در زمینه پیمان تثبیت بودجه ای اروپا و دعوای این كشورها بر سر انضباط بودجه ای و اجرای طرح تثبیت بودجه (ریاضت اقتصادی) و كاهش هزینه ها، نتیجه مشخص و توافقی به همراه نداشت.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار، خواستار اقدامات سریع و پایدار برای مقابله با بحران مالی یورو شد تا از این راه جو بی اعتمادی ایجاد شده در بازارهای مالی برطرف شود.

كامرون در این رابطه، گفت: آنچه مهم و قابل قبول است، اتخاذ طرح های قابل اجرا و كارساز در راه مبارزه با مشكل بدهی ها و همچنین تقویت قابلیت رقابت اقتصادی بین كشورها است.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار همچنین بار دیگر مخالفت خود را با برقراری مالیات بانكی ویژه نقل و انتقال مالی در سطح اتحادیه اروپا اعلام كرد و گفت: تحمیل چنین مالیاتی موجب فرار سرمایه گذاران و ایجاد مشكلات فراوان برای بانك ها و موسسات مالی خارجی در كشورش خواهد شد.

كامرون در عین حال بر اخذ مالیات به گفته او 'معقول' از بانك ها اذعان كرد و گفت: در این زمینه انگلستان به مراتب بیشتر از كشورهای اروپایی فعال است.

وی همچنین تاكید كرد كه كشورش در یك اتحادیه بانكی كه در اتحادیه اروپا مطرح شده باشد، حضور نخواهد یافت.

صدراعظم آلمان نیز در این نشست مشترك،بار دیگر تاكید كرد كه پیمان تثبیت مالی و بودجه ای اروپا، یك ابزار لازم برای غلبه بر بحران است اما به تنهایی نمی تواند به اندازه كافی شرایط را برای كمك به نجات یورو از بحران فراهم كند.

مركل تاكید كرد: همكاری تنگاتنگ بین همه كشورهای عضو اتحادیه اروپایی برای موفقیت این طرح اجتناب ناپذیر است.

نخست وزیر انگلیس در این دیدار همچنین به صورت تلویحی با ایده مركل در واگذاری بیشتر اختیارات ملی كشورها در زمینه های سیاسی و اقتصادی به اتحادیه اروپا مخالفت كرد و نسبت به آنچه افزایش بروكراسی در اتحادیه اروپای درحال رشد خواند،هشدار داد.

كامرون تاكید كرد:اتحادیه اروپا مشكلی با كمبود اختیارات ندارد، بلكه با این مشكل مواجه است كه این اتحادیه بعضی وقت ها تصمیم به دویدن می گیرد قبل از اینكه بتواند راه برود.

نخست وزیر انگلیس در عین حال تضمین كرد كه آینده بریتانیای كبیر بطور قطع در ادامه همكاری و حضور در اتحادیه اروپا خواهد بود.

كامرون تاكید كرد:هویت اروپای متحد و واحد بایستی توسط خود مردم اروپا به صورت عملی و منطقی و معقول بوجود آید.

این سخنان نخست وزیر انگلیس نیز كنایه ای ظریف به قوانین تصویب شده در اتحادیه اروپا قلمداد شده كه به گفته او اغلب با خواست و نظر مردم كشورها بیگانه و ناهماهنگ بوده است.

اجلاس آتی سران اتحادیه اروپا به منظور تصمیم گیری برای ارائه یك راه حل كارآمد و قابل قبول از سوی همه اعضا برای مقابله با بحران اقتصادی یورو، قرار است طی روزهای 28 و 29 ماه جاری (ژوئن) در بروكسل برگزار شود.

اروپام** 2051** 1701**1368**





:: برچسب‌ها: سنگ , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: